پانیکاد

  • ۰
  • ۰

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (به انگلیسی: IELTS) که اقتباس از سرواژگان (International English Language Testing System) به معنای سامانه بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است. این امتحان یکتا از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی حال حاضر است که در سراسر جهان برگزار می‌شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده است و از این رو هم رده با تافل، امتحان آمریکایی پیمان می‌گیرد. این آزمون بدست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا ومرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

اجزای امتحان آیلتس

نمره بندی این امتحان از ۰ لغایت ۹ سطح را شامل می‌شود که نمرهٔ قبولی برای امتحان وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با کمینه سطح ۷ را می‌پذیرند.

آزمون آیلتس از ۴ دسته شنیداری، خواندن، نگارش و مکالمه تشکیل شده‌است. که در بین تقدیر های گوناگون آزمون وقت استراحتی هستی ندارد. کل امتحان دارای دو گونه آکادمیک و جنرال است که گونهٔ آکادمیک دشوار تر بوده و همین امتحان است که برای ورود به دانشگاه‌ها باره احتیاج می‌باشد.
اعتبار بین المللی امتحان آیلتس

IELTS یا International English Language Testing System یک امتحان زبان انگلیسی است و از اعتباری بین‌المللی برخوردار می‌باشد. این آزمون معیاری است جهت مقایسه ادب زبان انگلیسی اشخاصی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، شغل کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. آزمون IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی جهت مقایسه سطح زبان انگلیسی داوطلبان اطاعت می‌کند و چهار توانائی Writing،Reading،Listening و Speaking را باره ارزیابی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاهها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا آزمون IELTS را به رسمیت می‌شناسند. در ضمن جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است. این آزمون در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ مملکت گوناگون گیتی برگزار می‌گردد و مرکز آیلتس تهران سربلندی برگزاری این آزمون را در 25 سال گذشته به عنوان اولین مرکز در ایران دارد . کمپانی کنندگان در آزمون IELTS به طیف وسیعی از سوالات زیاد ساده الی زیاد سخت پاسخ می‌دهند. نمرهٔ هر دسته از امتحان بین صفر لغایت ۹ می‌باشد. نمرهٔ کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار دسته امتحان محاسبه می‌گردد (برای آگاهی اغلب این بلاگ را بخوانید). در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر دسته بطور جداگانه نیز درج می‌شود.

هر دانشگاه برای پاسخ متقاضیان کمینه نمره‌ای را مشخص می‌کند و اکثر آنها کمینه نمره کلی ۶٫۵ را می‌خواهند بطوریکه نمره هر تقسیم هم از ۶ کمتر نباشد (البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد). به عنوان مثالی دیگر، برای اینکه حداکثر امتیاز زبان انگلیسی را جهت مهاجرت به کانادا کسب نمایید، باید در هر چهار سرنوشت امتحان IELTS دست کم نمره ۷ بگیرید.
زمان بندی اجزای آزمون آیلتس

Academic Reading: 60 min.

Academic Writing: 60 min.

Listening: 30 min.

Speaking: 11 – 14 min.

General Training Reading: 60 min.

General Training Writing: 60 min.

فرایند اجرای آزمون آیلتس

در روز آزمون پیش درآمد به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و پس به سوالات Writing استجابت خواهید داد. در این امتحان این امکان را به شما میدهد که در سوالات Writing و Reading از قسمت های مختلف سوالات آغاز به پاسخگویی کنید.تاریخ و ساعت برگزاری سرنوشت Speaking در روز امتحان به کمپانی کنندگان اعلام می‌شود و معمولاً امتحان Speaking در بازه یک هفته قبل از امتحان و بعداز ظهر روز امتحان کتبی برگزار میشود. تمامی مراحل کتبی آزمون باید با مداد نوشته شود و داوطلبان پروانه به کارگیری خودنویس یا اتوماتیک را در هیچ مرحله‌ای از آزمون کتبی ندارند.

نتایج امتحان ، 13 روز پس از پسین یافتن امتحان کتبی اعلام خواهد شد و کارنامه در نخستین روز کاری پس از 13 روز تحویل پست دیتا خواهد شد.مسئولان دفتر امتحان دستور ندارند لغایت از طریق تلفن،‌فکس، یا پست الکترونیکی نتایج را به آگاهی داوطلبان برسانند.

تا ۵ کارنامه برای دانشگاهها و موسسات باره تقاضا شما بصورت مجانی بدست دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می‌گردد، بشرطی که از تاریخ امتحان شما یک ماه نگذشته باشد. اگر اغلب از یک ماه از تاریخ امتحانتان سپری شود و یا اغلب از ۵ کارنامه بخواهید برایتان ارسال بشود، به ازای هر کارنامه باید مبلغی را بپردازید. اکثر دانشگاهها کارنامه IELTS را که بیشتر از دو سنه از تاریخ آن ماضی باشد، قبول ندارند.

 
IELTS نوع های آزمون

امتحان IELTS در دو گونه Academic و General Training برگزار می‌شود. امتحان آکادمیک یا Academic ویژه کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. ولی آزمون جنرال یا General Training مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مثل کانادا، استرالیا و یا نیوزلند مهاجرت کنند.

همانطور که گفته شد، در امتحان IELTS، مهارتهای Writing،Reading،Listening و Speaking در چهار تقدیر جداگانه حساب شده می‌شوند.  بخشهای Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General Training به طریق کاملا مشابهی باره ارزیابی قرار می‌گیرد، هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه‌ای در قسمتهای Reading و Writing گرفتن می‌کنند. مسئولیت نوع آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت نمائید بر دوش شماست و باید در اثناء ثبت نام، نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید.


بخشهای مختلف امتحان IELTS
بخش Listening

زمان: حدودا ۳۰ دقیقه

تعداد سوال: دفترچه‌ای حاوی چهل سوال در ۴ بخش

سی دی آزمون Listening تنها یکبار پخش می‌شود.

قبل از توزیع سی دی فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید.

پس از واپسین،انجام یافتن هر بخش، فرصت دارید لغایت جوابهای خود را بازبینی نمایید.

پاسخ ها باید در دفترچه سوالات نوشته شود.

با پسین گرفتن سی دی ده دقیقه فرصت دارید الی جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو تقسیم اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند تن می‌باشد.

دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه بیشینه چهار نفره و یک کنفرانس، برپایی دهنده این بخشها هستند.


بخش General Training Reading

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه حاوی متون که جمعا ۲۰۰۰ الی ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود.

بر خلاف تقسیم Listening، سررسید اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن افراد غیر کارآزموده است.

بخش نخست در باره امور روزمره اجتماعی است.

بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است.

بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.

بخش Academic Reading

زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه در بر گیرنده ۳ متن که جمعا ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب دیتا می‌شود.

بر خلاف تقسیم Listening، زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود.

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها گزینش شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر کارآزموده است.

متون جنبه علمی دارند.

حداقل یگانه از سه متن، نوشتاری استدلالی است.

در صورتی که متن در بر گیرنده لغات تخصصی و فنی باشد، واژه نامه‌ای کوتاه نیز به اتفاق آن خواهد آمد.
بخش General Training Writing

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو جستار باید انشاء بنویسید.

در سوژه نخست (TASK 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مسئله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول وابستگی دهید.

در سوژه دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، متعلق به نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به جستار دوم اختصاص دهید.
بخش Academic Writing

زمان: ۶۰ دقیقه

برای دو سوژه باید انشاء بنویسید.

در جستار اول (TASK 1) باید در باره جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، روشنگری دهید. انشاء شما باید دست کم ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ واژه داشته باشد، متعلق به نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به جستار اول اختصاص دهید.

در جستار دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خویش را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید دست کم ۲۵۰ واژه در باره آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، متعلق به نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم وابستگی دهید.
بخش Speaking

بخش صحبت کردن که سررسید ۱۱ لغایت ۱۴ دقیقه می‌باشد یک آزمون بصورت یک مصاحبه رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است.

بخش نخست ۴ الی ۵ دقیقه بطول می‌انجامد و درخواست کننده باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علایقتان پاسخ دهد.

در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در باره موضوعی که به شما دیتا می‌شود گفتگو کنید. پیش متعلق به یک دقیقه فرصت دارید لغایت در باره جستار فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از واپسین،انجام ۲ دقیقه، به یک یا دو سوال در باره جستار صحبتتان باید پذیرش دهید.

در بخش سوم به مدت ۴ لغایت ۵ دقیقه با مصاحبه کننده گفتگو خواهید کرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته‌اید.

یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در امتحان IELTS، شیوه مطالعه برای چنین امتحانی است.
نکاتی در خصوص امتحان مصاحبه آیلتس (Speaking Exam)

برای کسب نمره بالاتر در آزمون مصاحبه آیلتس پیشنهاد میکنیم که موارد ذیل را برای آمادگی بیشتر بازبینی کنید:

    آزمون مصاحبه آیلتس در فاصله زمانی یک هفته پیش از امتحان کتبی اتمام میشود (در برخی مواقع احتمال برگزاری امتحان بعد از امتحان کتبی نیز می باشد).
    مدت سررسید این آزمون۱۱ تا ۱۴ دقیقه میباشد.
    این آزمون توسط ممتحن مورد تایید به صورت حضوری سپریدن گرفته و ضبط میگردد.
    به منظور تکمیل مراحل ثبت نام، اثناء مراجعه برای آزمون مصاحبه از هر متقاضی عکس گرفته میشود.
    به فاصله ۱۰ الی ۱۲ روز قبل از امتحان کتبی، ایمیلی مبنی بر تعیین آزمون مصاحبه شفاهی دریافت خواهید کرد. وانگهی بعد از گرفتن ایمیل یاد شده، داوطلبان می توانند با کلیک برروی لینک مشخص شده, آزمون مصاحبه خود را با پروا به برنامه شخصی خویش انتخاب نمایند.
    چنانچه داوطلبان به فاصله 2 روز پس از ارسال ایمیل یاد شده, اقدام به تعیین امتحان مصاحبه خود ننمایند,آیلتس تهران اقدام به تعیین امتحان مصاحبه می نماید.
    لطفاًتوجه داشته باشید که هیچ نوع تغییری در سررسید امتحان مصاحبه امکانپذیر نمی باشد و داوطلبانی که در تاریخ معین شده حضور نداشته باشند برای آنها وقت مجدد در عقیده گرفته نخواهد شد. از متقاضیان عزیز درخواست میشود ۱۰ دقیقه پیش از آغاز آزمون در محل آزمون حضور داشته باشند.
    به اتفاق داشتن گذرنامه در روز آزمون مصاحبه الزامی میباشد, در غیر این چهره از شرکت در آزمون بازداری خواهید شد.
    در صورتی که بنا به دلایل غیرقابل پیش بینی توانا به شرکت در امتحان مصاحبه نباشید، در چهره ارائه مدارک مستدل، آیلتس تهران برای شما آزمون دوباره در عقیده میگیرد.
 

     نبایدهای امتحان مصاحبه آیلتس

    پذیرش های کوتاهی بله یا خیر و عدم ارائه توضیحات کافی
    استجابت های اشتباه به سوالات پرسیده شده و خارج از سوژه صحبت کردن
    عدم پاسخگویی به سوالات پرسیده شده توسط ممتحن
    نامفهوم صحبت کردن
    به کار بردن  بیش از اندازه واژگان در مصاحبه


منبع: آیلتس تهران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی